ترس از روح و جن در بچه ها و بزرگسالان را چطور درمان کنیم؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

ترس از روح و جن می‌تواند در عملکرد طبیعی افراد اختلال ایجاد کرده و مشکلات زیادی ایجاد کند. همه ما با اینکه از دیدن فیلم های ترسناک می‌ترسیم؛ اما دوست داریم اینکار را انجام داده و یا در مورد این مسائل صحبت کنیم. انگیزه و هیجانی که اینکار برای افراد ایجاد می‌کند کاملا طبیعی بوده و بعد از مدتی هم فراموش می‌شود. اما برخی از افراد به قدری در این مورد فکر می‌کنند که دیگر نمی‌توانند بسیاری از کارها را به تنهایی انجام دهند و یا در برخی از موقعیت ها حاضر شوند. حتی این ترس منجر به شکل گیری انواع دیگر ترس نیز در آن‌ها می‌شود. بالابردن آگاهی در این خصوص کمک زیادی می کند. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک نمایید.

فهرست مطالب

 

  • ترس از روح و جن چگونه است؟
  • علت ترس از روح و جن
    • تجربیات گذشته
    • داشتن عقاید خرافی
    • اطرافیان و محیط
  • نشانه های ترس از روح و جن
  • غلبه بر ترس از روح و جن
    • فیلم های ترسناک نبینید
    • با افراد ترسو معاشرت نکنید
    • پرکردن اوقات فراغت
    • کمک گرفتن از روانشناس
    • سخن پایانی

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از روح و جن می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

ترس از روح و جن چگونه است؟

ترس از روح و جن یک ترس مداوم و شدید از موضوعات ماورا الطبیعی است که باعث می‌شود افراد همه چیز را، حتی یک اتفاق ساده را به این مسائل ارتباط دهند. برخی تصور می‌کنند که این موضوع بیشتر در مورد کودکان و نوجوانان شایع بوده و بزرگسالان هیچ ترسی از این مسائل ندارند. در صورتی که مفهوم ترس هنوز برای کودکان ملموس نبوده و مدت زمان طولانی نیز به موضوعاتی مثل روح و جن نیز فکر نمی‌کنند. اما این بزرگسالان هستند که با زیاده روی در این مورد منجر به شکل گیری افکار خرافی شده و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

در این مقاله در مورد صحت این موضوعات و یا اینکه اصلا وجود دارند یا خیر؛ صحبت نخواهیم کرد. چرا که افراد باورهای مختلفی در این زمینه داشته و در مورد هیچ یک از آنها نمی‌توانیم به طور قطعی نظر دهیم. همچنین بررسی این موضوع هدف این مقاله نیست. ما اینجا تنها با موضوع ترس روبرو هستیم و تلاش می‌کنیم تا با استدلال های علمی و منطقی آن را مدیریت کنیم. برای اطلاع از دلایل بروز ترس از موجودات خیالی در کودک کلیک نمایید.

علت ترس از روح و جن

 

در ابتدا این نکته را فراموش نکنید که این موضوعات به خودی خود ترسناک هستند. یعنی ترس از روح و جن تا جایی که زندگی روزمره افراد را مختل نکند؛ تا حدی طبیعی است. این بخش از ترس ما دلیل خاصی ندارد. اما زمانی که این ترس مرضی و بیمارگون می‌شود؛ باید در ابتدا دلایل مختلف آن را بررسی کرده و در مرحله بعدی درمان را آغاز کنیم. در این قسمت به توضیح برخی از این دلایل خواهیم پرداخت.

تجربیات گذشته

یکی از دلایل بروز ترس از روح و جن ، تجربیات گذشته افراد و تروماهایی است که تجربه کرده اند. برای مثال کودکی که یکبار در معرض اتفاقات عجیبی که دلیل آنها روح و جن بوده اند؛ قرار گرفته است؛ در بزرگسالی بیشتر احتمال دارد که از این مسائل ترسیده و این خاطره را همواره به یاد داشته باشد. در بیشتر موارد این تجربیات کودکی هستند که این ترس را در افراد ایجاد کرده و مشکل ساز می‌شوند.

داشتن عقاید خرافی

یکی دیگر از دلایل بروز ترس از روح و جن ، داشتن عقاید خرافی است. افرادی که بیش از به خرافات معتقد بوده و همه چیز را به مسائل ماورا الطبیعیه ربط می‌دهند؛ معتقدند که روح و جن دلیل بسیاری از اتفاقات هستند و به همین دلیل از آنها می‌ترسند. و یا حتی تلاش می‌کنند که با آنها ارتباط بگیرند تا کارهایشان را انجام دهند. در واقع این خود افراد هستند که به آنها اجازه مداخله داده و منجر به بروز برخی از اتفاقات می‌شوند. حتما درباره پیامدهای اعتقاد به خرافات بخوانید.

اطرافیان و محیط

اطرافیان فرد و محیطی که او در آن رشد می‌کند نیز در مورد ترس از روح و جن بی تاثیر نیستند. گاهی به قدری والدین و دوستان در این مورد صحبت کرده و حتی سعی می‌کنند که باور شخص را در این مورد تغییر دهند که این اتفاق می‌افتد. همچنین برخی از محیط ها بیشتر چنین حسی را به افراد القا می‌کنند که چنین موجوداتی وجود داشته و یا عامل برخی از اتفاقات هستند.

برای مثال فردی در یک روستای دور افتاده زندگی می‌کند که برای بسیاری از اتفاقاتی که در آنجا می‌افتد؛ هیچ توجیه دیگری نمی‌توان پیدا کرد. مثلا آتش گرفتن درختان در شب و یا کشته شدن حیوانات بدون دلیل و به صورت مکرر.

نشانه های ترس از روح و جن

فردی که از روح و جن می‌ترسد؛ نشانه ها و علائمی را از خود بروز می‌دهد که می‌توان متوجه این موضوع شد. پی بردن به این قضیه باعث می‌شود تا راحت تر بتوانیم به فرد کمک کرده و این ترس را مدیریت نماییم. این نشانه های شامل موارد زیر هستند.

  • امتناع از صحبت کردن در این مورد و حتی دوری از جمع هایی که در آنها موضوع بحث روح و جن است.
  • ترس از تاریکی
  • تمایلی به دیدن فیلم های ترسناک ندارند
  • در شرایط تنهایی، استرس و اضطراب بالایی را تجربه می‌کنند.
  • تجربه کردن حملات پانیک
  • اختلال در خواب
  • خشک شدن دهان، ناتوانی در حرکت، تجربه تنش عضلانی، ضربان قلب نامنظم، تعریق، بروز درد در ناحیه شکم و معده و… از نشانه های جسمانی تجربه چنین ترسی هستند.

غلبه بر ترس از روح و جن

 

از آنجایی که ترس از روح و جن مشکلات زیادی را در زندگی عادی افراد، بهتر است افراد بر آن غلبه کرده و اجازه ندهند که این ترس در آنها شدید شود. برخی از راهکارهایی که افراد می‌توانند در این زمینه از آنها استفاده نمایند را در این قسمت توضیح داده ایم. برای اطلاع از راه های درمان ترس از سایه در کودکان کلیک نمایید.

فیلم های ترسناک نبینید

با وجود این ترس، بهتر است که افراد فیلم های ترسناک نبینند و خود را در چنین شرایطی قرار ندهند. چرا که بعد از دیدن چنین فیلم هایی افراد به آنها فکر کرده و آنها را تصور می‌کنند. همین موضوع سبب شدیدتر شدن علائم ترس و استرس در آنها می‌شود.

با افراد ترسو معاشرت نکنید

زمانی که اطرافیان فرد نیز ترس از روح و جن را داشته باشند و به صورت مداوم در این مورد صحبت کنند؛ فرد تصور می‌کند که این موضوع کاملا طبیعی بوده و یا حتی باعث می‌شود که این ترس ها تشدید شوند.

پرکردن اوقات فراغت

طبیعتا در زمان تنهایی افراد بیشتر به این موضوعات فکر می‌کنند. به همین دلیل بهتر است افراد زمان خود را تا جایی که می‌توانند پر کرده و مدت زمان طولانی بیکار نمانند.

کمک گرفتن از روانشناس

در مورد ترس از روح و جن حتما باید از یک روانشناس نیز کمک گرفت. چرا که این موضوع پیامدهای زیادی برای روان افراد داشته و آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سخن پایانی

باورهای متفاوت و گاها ضد و نقیضی در مورد این موضوعات وجود دارد. اما حتی با علم بر اینکه موضوعات ماورا الطبیعیه واقعی بوده و بر زندگی افراد تاثیر می‌گذارند؛ باید ترس از روح و جن را مدیریت کرد. کسب اطلاعاتی درست از منابع موثق تا حد زیادی می‌تواند در این مورد موثر باشد. افراد باید در این زمینه حتما از یک متخصص کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از روح و جن می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

چیکار کنیم تا از جن نترسیم؟

پاسخ های متعددی به این سوال داده شده است که هر کدام از دیدگاه و فلسفه فکری متفاوتی نشات می گیرد. روانشناسان نیز راهکارهای متعددی برای غلبه بر این نوع ترس (یعنی ترس از موجودات ماورایی) داده اند برای مثال…..

 

منبع: ترس از روح و جن





:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 شهريور 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: